dag 6: Fish River Canyon - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu dag 6: Fish River Canyon - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu

dag 6: Fish River Canyon

Door: go2namibie

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Mei 2008 | Namibië, Helmeringhausen

Onze tocht zetten we voort naar het noorden.
Onderweg bezoeken we de Fish River canyon, de een na grootste canyon van de wereld.
De landscheppen zijn uitgestrekt en kaal. Verder weinig teken van leven onderweg. Het is nu wel duidelijk waarom Namibie tot de dunstbevolkste landen van de wereld behoort.
Je kunt uren rijden over gravelwegen, de hoofdwegen van Namibie, zonder mensen te zien.

Bij de Fish River Canyon hebben we een wandeling gemaakt over de rand van de canyon.
Schitterende dieptes die je op je netvlies moet opslaan, want ze zijn niet te fotograferen.
De aanwezige kokerbomen staan wonderlijk op de kale vlakte.

Daarna door naar Helmeringshausen. Een mooi hotel dat als een oase in de woestijn op duikt. Helmeringshausen heeft ongeveer 30 inwoners!!!