dag 13: Himba - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu dag 13: Himba - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu

dag 13: Himba

Door: go2namibie

Blijf op de hoogte en volg Frans

27 Mei 2008 | Namibië, Khorixas

Vanochtend bij het verlaten van de lodge stonden jongetjes zelfgemaakte kettingen en bewerkte makalaninoten te verkopen. Een van die schaars geklede jongetjes liet Irma zien hoe hij een en ander maakte. Uiteindelijk, na het kopen van een ketting, heeft Irma haar vest aan deze jongen gegeven. Hij was daar dolgelukkig mee.

Een bezoek aan een Himbastam staat op het programma. Ergens afgelegen (alles is hier afgelegen) komen we in een kraal met hutjes waar de Himba's nog volgens oude traditie leven. Bij vertrek bieden de Himba-vrouwen hun zelfgemaakte sieraden en poppetjes te koop aan.

In Ousjo wordt de groep in tweeen verdeeld over 2 lodges.
Wij zitten op de Bushberg bij Hannes en Anita. Daar worden we heerlijk verwend. We maken ook nog een farmdrive over zijn land, waarbij Hannes alles verteld over de verschillende planten.

Anita heeft een heerlijke maaltijd verzorgd met gemsbok en kudupastei, waarna we vroeg het bed in zijn gegegaan. We moeten om 05.15 uur vertrekken naar het Etosha National Park.