dag 12: Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu dag 12: Twijfelfontein - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Frans Goot - WaarBenJij.nu

dag 12: Twijfelfontein

Door: go2namibie

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Mei 2008 | Namibië, Windhoek

Na een heerlijk ontbijt in de zon gaan we weer verder met onze 6000km-toer!
Langs de kant van de weg hebben we onze Afrikaanse, zelfgemaakte, souvenires bij Herrero-vrouwtjes gekocht.

Bij Twijfelfontein bezoeken we de rotstekeningen en gravures van de bosjesmannen.

Daarna hebben we nog enkele natuurverschijnselen bezocht. Rotsen die als veelhoekige basalten zuiltjes recht uit de grond komen (orgelpijpen) en de verbrande berg. Tussen alle rode bergen ineens een zwarte berg, als of deze helemaal door de brand verkoold is.
Ook hebben we de Welwitschia (tweeblaarkanniedoodnie) gezien. Een plant die wel 2000 jaar oud kan worden.

In Khorixas worden we weer ondergebracht in het super de luxe iGowati Lodge, waar we met een drankje werden ontvangen.

• 03 Juni 2008 - 09:52

Liset:

en maar twijfelen of je wel naar huis wilt zondag